neljapäev, 18. august 2011

17.08 - Tavaraja finaal

Tavarada ehk long distance on orienteerumise kuninglik ala. Tänases ilmas ja tänasel maastikul olid kuningad, või vähemalt lipud ja odad, kõik kes raja määrustepäraselt läbisid. Nemad saavad üksteisele öelda "Ma tean, mida sa tunned!" Kõigile meile teistele jääb see osa - "Ei tea me midagi..." Vaadake kaarti! Mitmekordne maailmameister Minna Kauppi tuli rajalt ära ilma ühtegi KP'd läbimata.

Ilm siis kena päikesepaisteline, 1400m kõrgusel +27 (alla 30 ikkagi!). Meie võistlejate kommentaarid. Etteruttavalt - enesekriitika on mõlema väga tugev külg.

Lauri: Pettumus, üks aasta halvimaid sooritusi. Tänasest jooksust läheb vigade kontole oi-oi-oi kui palju. See maastik pidanuks mulle väga hästi sobima, eriti esimene pool rajast. Paraku kujunes esimene MM-i start psühholoogiliselt üle jõu käivaks. Miski ei laabunud nii nagu pidanuks: vead punktipiirkonnas, ettelugemata kaart, valed teevalikud. Teisalt oli aga üllatavalt hea enesetunne ja jooksuvorm, aga suureks komistuskiviks olid tõusud, mis olid mulle mõrvarlikud. Võrreldes muude näitajatega on see selgelt nõrk külg. Positiivne on see, et kuigi tapva ilmaga oli raske terve rada, ei olnud lõpus ärakukkumist. Märk maas, edasi!

Olle: Lühidalt – halb jooks. Arvan, et olin selleks erilise maastikuga MM- tavarajaks hästi valmis. Kuigi MM-i ettavalmistus füüsilise trenni poole pealt oli olnud üsnagi vilets, siis tehniliselt sain viimasel nädalal päris hea enesekindluse. Seda enam ärritab väga suur viga nõlvaetapil esimesse punkti. Minu tegevust sel etapil on raske seletada. Vale teevalik ühel pikkadest etappidest võttis samuti aega. Lõpuosa kribureljeefis oli mets peitlik ja risune. Oli vaja väga täpselt KP asukoht välja lugeda. Seda ma lihtsalt ei suutnud (15 000 kaart) ja väga mitme punktiga tegin KP-rõnga sees vea, sest ma ei saanud kaardilt infot kätte. Tundsin korduvalt puudust luubist, mille olin raja alguses katki kukkunud. Kokkuvõttes meeldis võistlus mulle väga. See oli orienteerumisvõistlus! Ma tean, et minu võimalused tulemust teha avanevad eelkõige tehniliste radade puhul ja seetõttu on minu tänane jooks selgeks pettumuseks. Reedel on lühiraja finaal!


- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sixten ja EOLi ametlik pressiteade:

Palavuses toimunud ränkraskel MM-i tavarajal oli Eesti parim taas Olle Kärner

Kagu-Prantsusmaal, Savoie maakonnas toimuval orienteerumisjooksu MM-il oli täna kavas pikima ajalooga võistlusala – tavarada. Keskmäestikutingimustes ja suures palavuses kujunes võistlus kivistel mäenõlvadel väga pikaks ja kurnavaks ning vahed tulemuste protokollis venisid pikaks.Meeste raja pikkuseks oli linnulennult 15,8 km ning tõusumeetreid sellel 690, naistel olid vastavad näitajad 10,3 km ja 445 m.

Meestest pidas suurfavoriidi koormale auga vastu prantslane Thierry Gueorgiou, võites oma esimese MM-kulla tavarajal nelja ja poole minutilise eduga soomlase Pasi Ikoneni ees. Ka pronks jäi korraldajamaale, selle sai Francois Gonon. Eestlastest olid finaalis Olle Kärner ja Lauri Sild, kuid kummalgi ei olnud kuigi hea päev – tuli ette ebaõnnestunud teevalikuid ja ka füüsiliselt jättis hetkevorm soovida.

Väljavõte protokollist:

1. Thierry Gueorgiou FRA 1:47.29

2. Pasi Ikonen FIN 1:51.56

3. Francois Gonon FRA 1:53.35

......

22. Olle Kärner EST 2:08.32

34. Lauri Sild EST 2:22.00

Naisteklassis jätkus eilne rootslannade edu. Kolmikvõidule sprindis lisandusid kuld ja pronks, hõbe rändas Tšehhimaale. Eestlannad finaali ei kvalifitseerunud.

Väljavõte protokollist:

1. Annika Billstam SWE 1:22.26

2. Dana Brozkova TCH 1:26.54

3. Helena Jansson SWE 1:29.55


Homme on MM-il puhkepäev ja reedel toimub lühiraja finaalvõistlus.

Täielikud tulemused: http://live.woc2011.fr/index.php?id=long-distance

MM-i kodulehekülg: http://www.woc2011.fr

- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fotod on Aili tehtud, finiśisirgelt: Ei naudi kaunist vaadet / Ei naudi kaunist vaadet 2.

Kommentaare ei ole: